Microvi va inaugurar la seva onzena edició aquest passat cap de setmana amb La Nit dels Sumolls, una cita imprescindible dedicada als cellers que treballem i vinifiquem amb aquesta varietat històrica del Penedès. L’esdeveniment, celebrat al Monestir romànic de Sant Sebastià dels Gorgs, va reunir professionals i amants del vi en un entorn únic, combinant patrimoni, paisatge i cultura vitivinícola.
Montrubí no ens hem perdut aquesta trobada, aprofitant l’ocasió per commemorar el 25è aniversari del Gaintus Vertical, un dels nostres vins més emblemàtics elaborat amb sumoll.

El Monestir ens va permetre servir diverses anyades dels vins de sumoll. A més, s’hi va organitzar un tast guiat especial amb anyades històriques, 2006, 2010 i 2016, conduït per Esther Millas, directora comercial, i Jordi Echaíz, enòleg del celler. El tast va posar en valor el potencial d’envelliment d’aquesta varietat autòctona, demostrant la seva evolució positiva amb el pas del temps.
“El tast va emocionar molt, valorava Esther Millas, especialment perquè ha demostrat que, després de tants anys, aquests vins continuen vius i expressius”. Millas també va destacar “l’esforç col·lectiu” dels cellers que han apostat per la recuperació del sumoll, clau per preservar el patrimoni vitivinícola i garantir el futur d’aquesta varietat.
“25 anyades no són només 25 vins, sinó 25 interpretacions d’un mateix paisatge i 25 anys d’aprenentatge”, subratllaven des de Montrubí. Aquesta efemèride s’està commemorant durant tot el 2026 amb diverses accions promocionals i activitats especials que recorden el valor de la tradició i un futur ple d’oportunitats per a una varietat com la sumoll.
Organitzat per l’Ajuntament d’Avinyonet del Penedès, el Microvi continua consolidant-se com un referent en la promoció de la viticultura local amb un grapat més d’activitats (tastos, rutes, experiències…) que s’allargaran fins al 30 de maig. Podeu consultar el programa complet, aquí.
